Conceptontwikkeling


Hartstikke Gruun

Een totaalconcept waardoor het voor kinderen van 6 tot 11 jaar aantrekkelijk wordt om groente te eten als broodbeleg.

Hartstikke Gruun Groenteplakken is een gezond broodbeleg op basis van 97% groente. . Bij het avond eten willen de kinderen vaak de groenten niet op eten en komen ze niet aan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groente. Ouders kunnen nu met een goed gevoel iets lekkers meegeven op brood, zonder dat de kinderen inleveren op een lekkere smaak. Hierdoor krijgen kinderen op een ander moment groente binnen, waardoor de inname van groenten wordt verhoogd. De groenteplakken zijn in meerdere varianten verkrijgbaar. Ze bestaan uit 97% 2e klasse groente en zijn op basis van 2e klasse groente. Daarnaast is er rekening gehouden met de smaak zoals speculaas, zodat kinderen het ook erg lekker vinden. En kunnen kinderen sparen voor leuke spellen zoals Memory met de Gruuntjes figuren. 

 


BetwETERS 3D Foodprinter

Een totaalconcept voor 2025 waardoor het voor kinderen van 2 tot 4 jaar aantrekkelijk wordt om groente te eten op een spelende manier bij het diner.  

In opdracht van lector A. Zuidberg Design Methoden in Food, in samenwerking met projectleden. 

Veel ouders kennen het dilemma, je kinderen willen geen groente eten. Hiervoor heeft BetwETERS de oplossing bedacht voor jonge kinderen. Ze kunnen namelijk hun eigen tekening eten. Het werkt zo; kinderen kunnen een tekening maken, hiervan maak je een foto met een speciale app en deze kun je doorsturen naar de 3D printer, welke er een 3D getekend gerecht van maakt. Zo is het voor ieder kind leuk om groente te eten. De tekening wordt gemaakt van groentepuree in de smaken, wortel, biet en erwt. Hierdoor leren de kinderen aan de smaken wennen van de groenten maar zijn ze nog wel bekend met de structuur die ze aten als baby/kleuter. Hiermee zal de overgang van vloeibaar naar vast voedsel soepeler verlopen.


Koffiebar WIJS

Een geïmplementeerd totaalconcept waardoor jong en oud met elkaar verbonden zijn en gezonde voeding centraal staat. 

Boxtel werd een bijzondere plek rijker, er kwam namelijk een koffiebar in het zorgexpertisehuis Liduina. En het is niet zomaar een koffiebar want het is een plek worden waar jong en oud samen komt. Zo zullen er diverse activiteiten plaats vinden voor ouderen en kinderen, waardoor zij o.a. op een educatieve manier meer over gezonde voeding zullen leren. Dit gebeurt o.a. door speurtochten door de koffiebar en door te gaan moestuinieren in de moestuinbakken en/of in de binnentuin van zorghuis Liduina. De gekweekte groenten en fruit soorten zullen vervolgens door de kinderen, in samenwerking met de bewoners, getransformeerd worden in heerlijke producten. Deze producten zijn tevens verkrijgbaar in de koffiebar. Per seizoen worden de kinderen en de bezoekers geattendeerd op de verschillende groenten soorten die gedurende dat seizoen verkrijgbaar zijn. Zo is er van WIJS! Niet alleen een hele gezellige, sfeervolle plek gemaakt. Maar ontstaan er ook leermomenten, ontmoetingen, ontdekkingen en vooral veel plezierige momenten.

 


MOES 

Een foodtruck concept voor kinderen waarbij lokale reststromen als grondstoffen dienen. 

Voor kinderen van 4 tot 7 jaar is het toch vaak lastig om iets te eten te vinden op een festival wat ze lekker vinden en wat een herinnering zal meebrengen. Daarom is er Moes, een appelmoes truck 2.0 van afgekeurde appels van lokale appelboer Piet. Hierbij kunnen er kipnuggets worden gegeten van scharrelkippen uit de buurt.  Moes is een zwarte krijtbord verf foodtruck, waarbij kinderen zich kunnen uitleven en op te truck mogen kleuren, daarnaast is er 4 keer per dag een workshop moes maken. Hierbij mogen de kinderen de appels stampen en mengen met hun favoriete fruit en afvullen in hun eigen gekleurde potjes. Hierbij zijn ze even interactief bezig geweest en hebben ze een herinnering aan de leuke dag bij het Hippe happen festival.


Hands Of My Chocolate

Een Special Edition chocoladereep concept voor Sinterklaas waar de reep als gedicht dient. 

Elk jaar met Sinterklaas krijgen veel vrouwen een chocoladeletter van de Sint in hun schoen. Dit vinden ze meestal een saaie standaard letter waar, behalve de eerste letter van je naam, niets persoonlijks en spannends aan is. Daarom is hier het alternatief, ‘Mine Rijmreep’ van Hands Off My Chocolate. Dit is een chocolade reep zoals die van Hands Off My Chocolate er altijd uit ziet. Maar in plaats van de ‘Mine’ op de rondjes staan hier allerlei andere woorden op. Met deze woorden kan de consument een sinterklaas "selfish"gedicht leggen, waarbij de uitkomst is de reep op een leuke manier niet te hoeven delen.  


Aviko

Een concept om nieuwe en bestaande producten van Aviko te innoveren.

 

 


CHIKA'S

Een concept voor uitbreiding van gezonde snacks